5 دبستانی

وبلاگی برای تمام کودکان

ورود

صفحات جانبی

تبلیغات



خوب این  هم یک مطلب که ازروزنامه اطلاعات برگرفته شده است .ماهرچی به خانم ها می گیم باباماهم یک جایی توی این دنیا بدردمی خوریم می گن نه اصلا شمابدردتربیت نمی خورید .حالا دیگه مدرک داریم اونم چه مدرکی که درانگلستان چاپ شده .ازحالا باددرغبغب مامردهارابینید ، البته اونهایی که این مطلب را خواندندواطلاع دارند نه اونهایی که نمی دانندروزنامه چیست .وه ............. چی شد.



اما مطلب این است

تاثیر معلمان مرد بر شخصیت دانش‌آموزان پسر

نتایج یك بررسی جدید در انگلیس حاكی از آن است كه معلمان مرد می‌توانند تاثیر مثبتی بر رفتار پسربچه‌های
دبستانی داشته باشند. براساس این بررسی كه توسط مؤسسه \"یوگوو\" (you Gov) انجام شده است، از میان 603 دانش‌آموز 8 تا 11 ساله، 51 درصد از پسران معتقدند كه رفتارشان در كلاس یك معلم مرد بهتر است و 42 درصد می‌گویند كه آنها جدی‌تر درس می‌خوانند.
 
در حال حاضر اكثریّت قریب به اتفاق معلمان در مدارس ابتدایی
انگلستان خانم هستند و تنها 16 درصد از معلمان دبستان را مردان تشكیل می‌دهند. \"تی دی آ\" (TDA)، نهاد تربیت معلم انگلستان، می‌خواهد مردان بیشتری را تشویق كند تا معلم دبستان شوند تا بدین ترتیب نیروی كار در مدارس ابتدایی به نحو متعادل‌تری توزیع شود. در حال حاضر، از هر 12 دانش‌آموز انگلیسی یك دانش‌آموز در حالی دبستان را تمام می‌كند كه حتی یك معلم مرد نیز نداشته است.این بررسی نشان می‌دهد كه معلمان مرد می‌توانند الگوی رفتاری خوبی برای پسربچه‌های دبستانی باشند و بسیاری از پسربچه‌های دبستانی دوست دارند كه در مدرسه هم توسط معلمان مرد و هم توسط معلمان زن آموزش ببینند.
 
نشانه‌هایی نیز دال بر این وجود دارد كه داشتن معلم مرد می‌تواند به تجربه‌ كلی‌ای كه پسران از
مدرسه دارند، كمك كند. همچنین 44 درصد از پسران با این نظر موافق‌اند كه معلمان مرد به آنها كمك می‌كنند تا از مدرسه بیشتر لذت ببرند و 37 درصد از پسربچه‌های دبستانی می‌گویند كه در حضور معلمان مرد حس اعتماد به نفس بالاتری دارند. بیش از یك چهارم پسربچه‌ها نیز معتقدند كه معلمان مرد آنها را بهتر درك می‌كنند و بیشتر می‌توان برای یك توصیه خوب به آنها تكیه كرد.
 
گفتنی است كه تاكنون نظریه‌های متفاوتی در این باره كه آیا توزیع متعادل‌تر
معلمان زن و مرد برای دانش‌آموزان مفید است، منتشر شده است. در حالی كه نتایج یك تحقیق طولانی كه سال گذشته در آمریكا منتشر شد نشان می‌داد كه داشتن معلم هم جنس دانش‌آموزان در موفقیّت تحصیلی آنها تأثیر مثبتی دارد.
 
نتایج تحقیق دیگری در انگلیس در همان سال حاكی از آن بود كه برای دانش‌آموزان
دبستانی تفاوتی ندارد كه معلم آنها مرد یا زن باشد.
:: حقوق تمامی مطالب این سایت محفوظ است

طراح: سایت ستاپ
Related Posts