تبلیغات
پیش دبستانی تا ششم ابتدایی

5 دبستانی

وبلاگی برای تمام کودکان

ورود

صفحات جانبی

تبلیغات

لوازم التحریر خطرناک را بشناسید!

نویسنده : admin
تاریخ : جمعه 28 مهر 1391 07:38 ب.ظ




تماس مداوم و طولانی‌مدت کــودکان بــا وســایل و لوازم‌التحریری نظیر خط کش، پرگار و مدادتراش که حاوی مواد نیکل یا آلیاژ هستند، می‌تواند منجر به حساسیت پوستی دست کودکان شود. همچنین تماس مداوم با لوازم التحریرهایی که حاوی مواد شیمیایی به‌خصوص لاستیک باشد مانند مداد پاک کن نیز می‌تواند منجر به حساسیت‌های پوستی در انگشتان شود؛ ترکیبات شیمیایی، رنگ های مصنوعی و مواد لاستیکی ترکیباتی هستند که منجر به حساسیت در پوست کودکان می‌شوند اما امروزه از موادی که حساسیت کمتری دارند در لوازم‌التحریر کودکان استفاده می‌شود.

با این حال در بعضی از کودکانی که مبتلا به انواع حساسیت‌های پوستی نظیر اگزما یا دارای پوستی خشک هستند تماس با مواد فلزی و شیمیایی به کار رفته در ساخت لوازم‌التحریر، رنگ چوب یا انواع آلیاژهای فلزی به‌خصوص فلز نیکل، می‌تواند در ایجاد حساسیت پوستی نقش موثری را ایفا کند. امروزه در ساخت لوازم‌التحریر طبق استانداردهای جهانی دقت بالایی می‌شود که خوشبختانه به همین علت حساسیت پوستی کمتری را در افراد مشاهده می‌کنیم.

شیوه یادگیری فرزندتان را شناسایی کنید

نویسنده : admin
تاریخ : جمعه 28 مهر 1391 07:31 ب.ظ




والدین و مربیان به صورتی شهودی می دانند روش یادگیری کودکان با هم متفاوت است و فعالیتی که برای یادگیری یک کودک مناسب است برای کودک دیگر هیچ جذابیتی ندارد. اما سیستم سنتی آموزش تاکید دارد فقط یک راه برای آموختن هر چیز وجود دارد. خیلی اوقات والدین نمی توانند مهارتی را همان طور که خود آموخته اند به فرزندانشان آموزش دهند.

اگر از شیوه یادگیری شخصی و نوع هوش کودکان آگاهی داشته باشیم، بهتر می توانیم در آموزش مطالب مختلف به آنها موفق باشیم. در حالی که مفهوم بهره هوشی (IQ) تنها ملاک تعیین هوش را توانایی های ریاضیاتی و منطقی می دانست، در سال ۱۹۸۳ روان شناس برجسته ای به نام هوارد گاردنر نظریه ای به نام هوش چندگانه (MI) ارائه کرد و بر اساس آن هشت نوع هوش متفاوت را برشمرد. این هشت نوع هوش عبارتند از:

زبان شناختی، منطقی ـ ریاضیاتی، بدنی ـ جنبشی، موسیقایی، فضایی، طبیعت گرا، بین فردی و درون فردی.

برای این که شیوه یادگیری فرزندتان را کشف کنید، به بازی هایی که می کند دقت کنید. چه اسباب بازی هایی انتخاب می کند. شاید اگر بیشتر دقت کنید متوجه نوعی شباهت در انتخاب های او می شوید. شاید همه اسباب بازی های او رنگی روشن دارند یا صدادار هستند. سپس به نحوه بازی او نیز دقت کنید.

ادامه: A Conceptualization of Preservice Mathematics Teacher Education: Framework and Principles of Teacher Training

نویسنده : admin
تاریخ : جمعه 21 مهر 1391 07:57 ب.ظ

Component 5: Assessment of Pupil Learning

Teaching does not automatically lead to the intended learning, and this important message must be stressed to the student teachers. An effective teacher must monitor how well the pupils have understood the lesson. This can be done as formative and summative evaluation. For formative evaluation, the teacher checks the pupils’ understanding during the lesson by walking around to look at their work, asking questions of the whole class and individual pupils, listening to their discussion, and so on. Teachers can also monitor pupils’ progress by marking homework or asking the pupils to write journals about their learning. Information from these different sources provides essential evidence about the quality and amount of pupil learning. This can be used to plan subsequent lessons and remediation, and to encourage pupils to work harder and better.

Summative evaluation usually consists of tests and examinations under timed conditions to assess accuracy and speed at performing mathematical tasks. This will determine the achievement of the pupils at fixed times of the school year and the grades of summative evaluation are reported to parents and used for promotion or reward. Most countries including China, Singapore, Malaysia, and the United Kingdom have public examinations held at different stages of schooling. These examinations consist of mostly paper and pencil tests. This often leads to teachers “teaching to the test” and strong pressure on pupils to excel in these high stake examinations. To counter this unhealthy trend and to evaluate a wider scope of pupil learning, some countries have devised alternative assessment modes (Lambdin, Kehle & Preston, 1996; Solomon, 2002; Stenmark, 1991). These modes evaluate cognitive outcomes (e.g., performance tasks, investigations, project work, oral presentations, peer grading), affective engagement and beliefs (e.g., checklists, pupil journals, teacher observations), and learning skills (e.g., pupil reflection, checklists, interviews). Student teachers should become familiar with these assessment techniques, the different purposes they serve to enhance learning, and the educational issues raised by different forms of assessment. However, since these assessment modes are introduced only quite recently, many student teachers may not have personal experience of being assessed in these ways. Providing student teachers with the necessary experience of working through these alternative modes should be an important aspect of their preservice training.


A Conceptualization of Preservice Mathematics Teacher Education: Framework and Principles of Teacher Training

نویسنده : admin
تاریخ : جمعه 21 مهر 1391 07:56 ب.ظ




A Conceptualization of Preservice Mathematics Teacher Education:

Framework and Principles of Teacher Training

WONG, Khoon Yoong

Mathematics and Mathematics Education Academic Group

National Institute of Education

Nanyang Technological University

Singapore

 

Abstract

Teaching mathematics is a complex endeavor. Training people to teach mathematics is an even more challenging task, and this can be seen from the severe shortage of trained mathematics teachers all over the world. Different countries have developed their own mathematics teacher education programs to overcome this problem, with varying degree of success. Thus, it is important to have some general principles to guide the design and implementation of mathematics teacher education programs, especially at the preservice stage. This paper introduces a framework that summarizes six key components of preservice mathematics teacher education (PMTE) and explores five principles that underpin PMTE.

Introduction

Teaching mathematics is a complex endeavor. In the classroom, the teacher has to pay full attention to what the pupils are doing, make sure that they are engaged with the activities, maintain suitable interactions with the whole class and individual pupils, and handle distractions from inside and outside the classroom. The success of each lesson depends on many factors, such as teacher mastery of the mathematics to be taught, pupils’ prior learning, the nature of the instructional activities and their relevance to the pupils’ needs and interests, available resources, and the teacher’s personal teaching styles and beliefs. Thus, preservice mathematics teacher education (PMTE) programs should encompass many aspects to develop appropriate knowledge, skills, and beliefs of the student teachers about their professional work. The current literature of PMTE focuses on descriptions of programs from different countries (see for example, Volume 5 of The Mathematics Educator and Wang, Coleman, Coley & Phelps, 2003, for a comparison of teacher education programs in several countries), but there is insufficient discussion about coherent frameworks that summarize or articulate the factors and principles underlying these programs.

Strategies for primary school teachers

نویسنده : admin
تاریخ : جمعه 21 مهر 1391 07:32 ب.ظ



A child with ADHD is easily distracted, fidgety and talkative. They may interrupt you while you're explaining things to the class and have difficulty waiting their turn. And while they are a disruptive influence on the class, they may also need extra help with learning.

So as a teacher, what can you do?

You can find out more about ADHD in these pages – from what it is and how it affects behaviour, through to causes and why it's such a controversial area.

The guidance below gives an overview of the issues ADHD brings to the classroom.

As well as these ideas, a good relationship with the parents is important in getting the best out of a child with ADHD. Let them know about the good changes in their child's behaviour, as well as the bad, and ask for help from your special educational needs coordinator (SENCO), if you need it.

Teaching and special needs

A revised Special Educational Needs (SEN) Code of Practice came into effect on 1 January 2002. Under the graduated approach of this code, SEN should usually be provided in the mainstream school setting. The idea is children receive help faster, but it also means 'all teachers are SEN teachers'.

The code gives schools the right to request a statutory assessment of a child, and it also says schools have a duty to tell parents when they are making special educational provision for a child.

Pre-SEN concerns

If you feel a child is struggling in the classroom, you may decide to draw up an Individual Education Plan (IEP) for them.

An IEP forms part of the special needs action record and lists:

  • the child’s targets – what you want them to do or behaviour you want to change
  • the action you’re going to take to help the child meet the target, eg small group work and the use of rewards
  • how often the child will receive this help
  • what help parents can give at home
  • the date you’re going to review the targets
  • the outcome – filled in at the review date.

You should discuss the IEP with the child’s parents and agree the actions with them.

At this stage, you may not feel an IEP is necessary. But if the child doesn't improve, an IEP will be part of the next level of support and go on to form part of the special needs action record.

ویژگی ها و رفتار های کودکان خلاق

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:22 ق.ظ




خلاقیت قابلیتی است كه در همگان وجود دارد اما نیازمند پرورش و تقویت می‌باشد تا به سر حدشكوفایی برسد. فرد خلاق كسی است كه از ذهنی جستجوگر و آفریننده برخوردار باشد. خلاقیت عبارت است از « توانایی دیدن چیزها به شیوه های جدی، شكستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فكر كردن به شیوه ای متفاوت، ابداع چیزهای جدید، استفاده از چیز های نا مربوط و تبدیل آن به شكل های جدید.» می توان نتیجه گرفت که خلاقیت برآیند فرآیندهای ذهنی و شخصیتی فرد بوده و به تولیدات و آثاری منجر می شود که نو و بدیع بوده، خاصیتی متکامل داشته و با واقعیتها، منطبق بوده و در غایت به سود جامعه بشری هستند.

خانواده یكی از عوامل بسیار مهم در رشد و پرورش خلاقیت کودکان محسوب می گردد که نقش مهمی در شكوفایی خلاقیت های كودكان دارد. از آنجا كه كودك حساسترین مراحل رشد خلاقیت را در محیط خانه سپری می‌كند، محیط مناسب خانوادگی، شیوه و نگرش‌های صحیح فرزندپروری در رشد و شكوفایی خلاقیت سهم مهمی ایفا می‌كند.

« كلیگان » ( 1971 ) معتقد است برای ظهور خلاقیت راههای زیادی در شیوه‌های فرزندپروری وجود دارد كه می‌تواند باعث ظهور یا محو خلاقیت شود. نحوه تربیت و استفاده از شیوه‌های دموكراتیك یا مستبدانه، اعمال نحوه انضباط و شیوه ابراز محبت هر كدام به نوعی در پرورش یا سركوب خلاقیت کودکان مؤثر است.

رشد خلاقیت در کودکان و جلوه های آن

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:20 ق.ظ

                              


                                                  

مطالعات روان‌شناسان درباره خلاقیت نشان داده است که خلاقیت نیز همانند سایر جنبه‌های انسان از الگویی پیروی می‌کند. به نظر آنها خلاقیت در اوایل زندگی و ابتدا در بازی کودک ظاهر می‌شود و به تدریج در جنبه‌های دیگر زندگی از قبیل کار ، مدرسه ، فعالیت‌های تفریحی و مشاغل تجلی می‌کند. ابتکارات یا تولیدات خلاق در طول سال‌های 30 و 40 به اوج می‌رسد. بعد از آن حالت فلات پیدا می‌کند، به تدریج کاهش می‌یابد.

اریکسون ، میان‌سالی را سن بحرانی نامیده است که در آن تولید یعنی تمایل به خلق یا به وجود آوردن یا رکود حکمفرما خواهد شد. به عقیده روان‌شناسان عوامل محیطی از قبیل فقر بهداشتی ، اوضاع و احوال خانوادگی ، فشارهای مالی و نبودن وقت آزاد در به اوج رسیدن خلاقیت مؤثرند و شواهد دال بر کاهش آن به سبب محدودیت‌های موروثی وجود ندارد.

عوامل تسریع‌کننده در رشد خلاقیت


*وقت: کودکان برای خلاق شدن وقت زیادی لازم دارند تا با افکار و مفاهیم درگیر شوند و با آنها بازی کنند و آنها را به اشکال نو و ابتکاری در آورند.

رشد بچه ۲ساله باید چقدر باشد؟

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:17 ق.ظ

                                                        


              

در این یادداشت، روی توانایی های عمده ای که باید یک شیرخوار ۲۴ماهه داشته باشد و اگر آنها را کسب نکرده باشد در معرض خطر پیشرفت اختلال های تکاملی خواهد بود، بحث می کنم.

 

هر کودکی که تا سن ۲۴ ماهگی نتواند کارهای زیر را انجام دهد، از نظر تکاملی نیازمند بررسی بیشتر و معاینه توسط پزشک اطفال است:

 

۱) وزنش کمتر از ۴ برابر وزن تولدش است و موازی منحنی رشد در کارت رشدش نیست.

 

۲) شب ها از خواب بیدار می شود.

 

۳) خودش خوابش نمی برد و حتما باید در ابتدای خوابیدن به وی کمک کرد و اگر احیانا شب بیدار شود باز هم دیگران را بیدار می کند تا به خواب برود.

 

۴) با اسباب بازی ها یا عروسک هایی که دارد مامان بازی نمی کند یا آنها را به دکتر نمی برد یا برایشان غذا نمی آورد یا مثل پدرش ادای ماشین سواری را درنمی آورد و بقیه را سوار ماشین خیالی خود نمی کند و... .

 

آموزشی در فرآیند یادگیری

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:14 ق.ظ





تجارب قبلی مبنای ادراکات، طرز فکرها و شکل گیری رفتارهای ما را تشکیل می دهند.در دنیایی که هر روز پیچیده تر می شود، شاگردان مدرسه نیازمندند که بیشتر و بهتر درباره محیط خود بیاموزند و چون امکان آموختن از طریق تجربه دست اول (منظور از تجربه دست اول، عمل یا برخورد مستقیم دانش آموز با شیء یا پدیده آموختنی است) در همه موارد وجود ندارد، لذا نحوه تدریس این پدیده ها بسیار پیچیده می شود. هدف این است که شاگرد بتواند تا حد امکان پدیده های علمی را توسط تجارب دست اول یا نزدیک به آن تجربه کند.

 

هر اندازه شاگردان در طول زندگی خود تجارب بیشتری را به دست آورده باشند، بهتر و با موفقیت بیشتری قادر خواهند بود تا ادراکات خود را افزایش دهند. در زمینه تجربه پیامبر اکرم(ص) می فرماید: التجربه فوق العلم (تجربه بالاتر از دانش است) به همین جهت از طریق انتخاب و استفاده مدبرانه و صحیح از رسانه های آموزشی می توان امکانات بیشتری را در اختیار شاگردان قرار داد. رسانه های آموزشی به تمامی تجهیزات و امکاناتی اطلاق می شود که می توانند در محیط آموزشی شرایطی را به وجود آورند که در آن شرایط، یادگیری سریعتر، آسانتر، بهتر، با دوام تر و مؤثرتر صورت بگیرد. این گونه امکانات شامل وسایل (ابزار و آلات الکتریک) مواد (ورقه شفاف، فیلم و غیره) و موقعیت های آموزشی (نمایش، گردش علمی) است.

تعامل و خلاقیت در مدارس

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:13 ق.ظ





هرجامعه و هر ملتی دارای
هویتی است که پایه های هویت آن ملت را در آموزش و پرورش و مدارس آن کشور باید جستجو کرد . توسعه و ایجاد مدارس به مفهوم امروزی گسترش سریع تکنولوژی و ارتباطات، صنعتی شدن جوامع و نیازهای متنوع عصر حاضر و انفجار دانش، دایره تأثیرگذار عوامل مختلف را برافکار و اندیشه های دانش آموزان گسترده تر از گذشته کرده است.

 

آنچه مسلم است این است که نقش و سهم خانواده ها و حتی معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان روز به روز کمرنگ تر می شود و عوامل محیطی به ویژه رسانه ها نقش عمده ای را به عهده می گیرند و به صورت شبانه روزی در تغییر اندیشه ها و افکار نوجوانان نقش تاثیرگذار و مهم خود را ایفا می کنند و باید گفت که مدارس ما هنوز نمی توانند به عنوان اصلی ترین کانون های تربیتی مورد توجه و برنامه ریزی قرار بگیرند.

 

اگر نظام آموزش وپرورش ما بتواند در کنار توجه خاص و ویژه ای که به بعد آموزش و یادگیری نوجوانان دارد و به ابعاد مشاوره ای معلمان در فرایند تعلیم و تربیت توجه ویژه داشته باشد، طبعاً اهداف آموزش و پرورش در مسیر اصلی خود حرکت دقیق و سریع را پیدا کرده و از بار بسیاری از مشکلات نوجوانان کاسته خواهد شد.

7 نکته کلیدی برای تشویق کودکان به آموختن

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:12 ق.ظ




1) خودتان، مثال و الگوی عملی برای او باشید.

کودکان دوست دارند از والدین خود بیاموزند و تقلید کنند. به مطالعه علاقه نشان دهید تا آنها شما را سرمشق خود قرار دهند. با صدای بلند برای آنها کتاب بخوانید تا این علاقه به مطالعه به آنها تلقین شود. برای جلب علاقه کودک می توانید قسمتی از داستان را خودتان بخوانید و اجازه دهید کودک خودش بقیه داستان را بخوانید.

 

۲) وقتی می خواهید به یک کودک آموزش بدهید، برای وسوسه کردن او می توانید در بدو امر با یک بازی مرتبط با موضوع شروع کنید. سپس یک گام جلوتر رفته و با نظم و ترتیب بیشتری به او آموزش دهید. مثلاً بازی ها و سرگرمی های ریاضی ابزار مناسبی برای آموزش اعداد به کودکان کم سن و سال هستند.

 

۳) میل به آموختن را به او تلقین کنید. خوب گوش دادن، خوب نگاه کردن، خوب اندیشیدن و خوب خواندن را به عنوان چهار اصل مهم یادیگری به او معرفی کنید. وقتی کودک در این مورد مهارت پیدا کند و این مفاهیم را به کار گیرد، چهارچوبی برای آغاز میل به آموختن در او شکل می گیرد.

 

نقاشی کودکتان را تحلیل کنید !!

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:10 ق.ظ



نقاشی کودکتان را تحلیل کنید تا به دنیای درونیش برسید !


یك آسمان بنفش با گل‌هایی كه در آسمان پرواز می‌كنند. درختانی با برگ‌های قرمز و یك خانه با دودكش. جاده‌ای كه توی آن یك ماشین حركت می‌كند و بچه‌ها و مامان و بابا كه دست هم را گرفته‌اند و موهایشان سیخ سیخی شده است.

 

این نقاشی زیبا‌ست. مامان به او می‌گوید:

 

چرا آسمان بنفش است؟

 

چرا گل‌ها توی آسمان هستند؟

 

چرا موهای ما سیخ سیخی است انگار ترسیده‌ایم.

 

زیبا می‌گوید دلم می‌خواد. دوست ندارم عوضش كنم. مادر نمی‌داند كه هر چیزی كه كودك می‌كشد ریشه در تفكرات و دنیای تخیلی او و واقعیات پیرامونش دارد.

 

روانشناسان كودك تحلیل‌های زیادی از نقاشی آنان می‌كنند و می‌توانند به زوایای پنهان روحیات كودكان و مشكلاتی كه هرگز به زبان نمی‌آورند و گاه والدین هم به آن اشاره‌ای نمی‌كنند پی ببرند.

به طور کلی سیر نقاشی بدین ترتیب است :

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:09 ق.ظ



به طور کلی سیر نقاشی بدین ترتیب است :

 

۱۲ماهگی : از روی تقلید خطوطی به جلو و عقب می کشد.

 

۱۵ماهگی : نقطه نقطه می کند.

 

۱۸ ماهگی : به خودی خود خط خطی می کند.

 

۲ سالگی : خطوط عمودی را تقلید می کند.

 

۲/۵ سالگی : خطوط حلقوی، افقی، عمودی و دو خط به عنوان X (غیر قرینه) می کشد.

 

۳ سالگی : مداد را مثل بزرگها می گیرد. بنا به تقاضای دیگران روی نقاشی هایش اسم می گذارد.

 

۴ سالگی : انسان را با دو عضو می کشد X را تقلید می*کند. به شکل ناقص انسان عضوی اضافه می کند.

 

۴/۵ سالگی : مربع می کشد.

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:08 ق.ظ




م
ی‌توان لحن كودكانه را در حین بازی با كودك به كار گرفت اما باید توجه داشت بچه‌ها از
سه یا چهار سالگی لحن منطقی را می‌فهمند.

 

یك روانشناس كودك: بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

 

یك روانشناس كودك ضمن تاكید بر این كه والدین مانند یك كودك به بازی نگاه كنند، توصیه كرد: می‌توان لحن كودكانه را در حین بازی با كودك به كار گرفت اما باید توجه داشت بچه‌ها از سه یا چهار سالگی لحن منطقی را می‌فهمند.

 

ایشان ضمن تاكید بر این كه لازم است والدین نیز از بازی با كودكان لذت ببرند تا بتوانند این احساس خوشایند را به كودكشان نیز منتقل كنند، گفت: در وهله اول درخواست بازی باید از سوی كودك مطرح شود و والدین نباید پیشنهاد بازی به كودك را بدهند چرا كه بازی كردن نیاز كودك است و نه والدین.

 

وی در ادامه توصیه كرد: والدین انجام بازی‌های تكراری را باید كنترل و محدود كرده و برای بازی‌های تكراری جایگزین‌های مناسب انتخاب كنند.

 

وسایل بازی مناسب کودکان پیش دبستانی

نویسنده : admin
تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 10:07 ق.ظ





اسباب بازی های مناسب برای کودکان پیش دبستانی

 بازی و اسباب بازی برای کودکان بسیار مهم می باشد. به طوری که آنها بیشترین ساعات بیداری خود را به بازی و فعالیت می پردازند. کودکان زمان بازی را بسیار دوست داشته و این زمان را بر هر چیز دیگری مقدم می دارند. انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان در هر سنی بسیار حائز اهمیت است. به طوری که بهترین و مناسب ترین اسباب بازی برای کودکان به ویژه در سنین پیش دبستانی، اسباب بازی های آموزشی است. چرا که این گروه از اسباب بازی ها موجب پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهمتر از همه یادگیری در کودک می گردد و او را با مفاهیم و دنیای پیرامون آشنا می سازد. علاوه بر اینها، اسباب بازی باید از ایمنی و کیفیت لازم برخوردار باشد. به اعتقاد انجمن جهانی تعلیم و تربیت دوران کودکی ( ACEI ) [1] ، اگر اسباب بازی های کودکان به دقت انتخاب شوند، موجب ارتقای کیفیت بازی و رشد کودک می گردند. اسباب بازی های آموزشی، نقش بسزایی در رشد کودکان پیش دبستانی ایفا می نمایند. آنها موجب بالا رفتن هوش، مهارتهای اجتماعی و همچنین رفتارهای احساسی کودکان می گردند. اینگونه اسباب بازی ها طراحی شده اند تا دید وسیع تری در گروه های سنی مختلف ایجاد نمایند.

 

 

هدف از اسباب بازی های آموزشی:

به طور کلی اسباب بازی های آموزشی دو هدف عمده دارند: یکی سرگرمی و دیگری توسعه مهارتهای کودکان. اولین هدف کاملا روشن است. کودکان دوست دارند که بازی کنند. بنابراین تمام اسباب بازیها به انضمام اسباب بازیهای آموزشی، برای کودکان جنبه سرگرمی دارند مگر اینکه کودک، خود تمایلی به بازی کردن نداشته باشد. دومین هدف اسباب بازی های آموزشی توسعه مهارتهای کودکان می باشد. اما این هدف برای همگان کاملا واضح و روشن نیست. بیشتر والدین فکر می کنند که تنها هدف اسباب بازی ها تفریح و سرگرمی است. آنها نمی دانند که اسباب بازی های آموزشی برای کمک به آموزش بهتر کودکان طراحی شده اند. به همین دلیل است که در انتخاب اسباب بازی، بیشتر اسباب بازی هایی که جنبه لوکس و فانتزی دارند را برای کودکانشان خریداری می نمایند.

:: حقوق تمامی مطالب این سایت محفوظ است

طراح: سایت ستاپ
Related Posts