تبلیغات
پیش دبستانی تا ششم ابتدایی

5 دبستانی

وبلاگی برای تمام کودکان

ورود

صفحات جانبی

تبلیغات

چندنمونه طرح درس مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : سه شنبه 18 دی 1397 04:36 ب.ظ

برای دریافت طرح درس اول اینجا کلیک کنید

برای دریافت طرح درس دوم اینجا کلیک کنید

برای دریافت طرح درس سوم اینجا کلیک کنید.

برای دریافت طرح درس چهارم اینجا کلیک کنید

برای دریافت طرح درس پنجم اینجا کلیک کنید

طرح درس مطالعات اجتماعی (ویژگی دریاهای ایران)

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : دوشنبه 17 دی 1397 04:35 ب.ظ

موضوع درس: مطالعات اجتماعی (ویژگی دریاهای ایران)

پایه:ششم

طراح:علی اشرف حسین زاده

معلم مقطع ابتدایی ،منطقه شاهین دژ ،استان آذربایجان غربی

برای دریافت طرح درس اینجا کلیک کنید.

الگوی یاران در یادگیری

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : شنبه 15 دی 1397 10:55 ق.ظ

این نظریه توسط جان دیوی (1916 )ارائه شده است                   

این الگو به صورت ترکیبی با سایر الگوها به کار برده  می شود و می توان این الگو را زیر بنای الگوهای فعال مبتنی بر کارهای گروهی دانست . در این الگو دانش آموزان با استفاده از تعامل گروهی ،یکدیگر را در امر یاد گیری کمک می نمایند .

 

مراحل اجرای الگوی یاران در یادگیری :

1- تشکیل گروه ها :در این مرحله کلاس را به صورت گروه های چهار نفری(ضعیف  متوسط ، قوی )گروه بندی می نماید .

2-طرح سوال یا فعّالیّت مورد نظر :در این مرحله معلّم سوال یا مسئله ی مورد نظر را مطرح           می کند

3-            فکر کردن به صورت انفرادی :دانش آموزان به صورت انفرادی در مورد سوال مطرح شده به  تفکر می پردازند

4-            نوشتن و یاد داشت افکار و نظرات به صورت انفرادی : هر یک از فراگیران نظرات خود را در باری جواب سوال مورد نظر روی برگه یاد داشت می کنند .

5-            یاد داشت افکار و نظرات در گروه های دو نفری :در این مرحله دانش آموزان در زیر مجموعه ی گروه که به صورت دو نفری می باشند نظرات خود را بیان می کنند و در مورد آنها بحث و تبادل نظر می کنند و نظرات افراد یادداشت می شود

6-                        بحث و تبادل نظر و یادداشت افکار و نظرات در گروه اصلی (گروه های چهار نفری )

7-                       ارائه ی چگونگی انجام فعّالیّت ها  و نظرات هر گروه توسط نماینده ی گروه به کلاس

8-                       نقد وبررسی فعّالیّت ها ونظرات ارائه شده توسط گروه های دیگر

9- جمع بندی ونتیجه گیری توسط معلّم با مشارکت دانش آموزان

 

نکات مهم در مورد این الگو :

هدفی از آموزش مطالب بیاموز و بگو

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : دوشنبه 10 دی 1397 10:35 ق.ظ
هدفی كه از آموزش مطالب "بیاموز و بگو" ‌دنبال می‌شود آشنایی با اجزای جمله است؛ به عبارت دیگر هدف این است كه دانش‌آموز یاد بگیرد جمله را به اجزای آن خرد كند. این امر در درك خوانداری و شنیداری بسیار مؤثر است.

مطالب بخش بیاموز و بگو شامل دو قسمت است:

        نكات زبانی

       نكات نگارشی و ادبی

اهداف تمرین های کتاب بخوانیم پایه سوم

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : یکشنبه 9 دی 1397 10:29 ق.ظ

اهداف گوش کن و بگو

1)  تقویت مهارت های کلامی مثل صحبت کردن و شنیدن

2)  توانایی بیان احساسات

3)  تقویت مهارت ارتباط موثر با دیگران

4)  توانایی بیان استدلال

5)  توجّه ، دقّت و تمرکز حواس

6)  ارتقای درک شنوایی و مهارت در گفت و شنود

7)  ارزشیابی میزان درک دانش آموز از مطالب متن درس

8)  نوعی خود ارزشیابی است و دانش آموز می فهمد که چه مطالبی را درک نکرده و از زبان هم کلاسی هایش می شنود و خلأ اطّلاعاتی خود را جبران می کند.

اهداف بخش نگاره ها پایه اول(بخوانیم و بنویسیم)

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : یکشنبه 9 دی 1397 10:24 ق.ظ

عمده اهداف دوازده نگاره ی کتاب بخوانیم اوّل ابتدایی تقویت دو مهارت اصلی (گفتن و گوش دادن) می باشد. در نگاره ها
سیر منطقی زندگی روزمره ی یک خانواده ی ایرانی نشان داده می شود.

سرفصلها

الف) اهداف شناختی (دانشی و آموزشی)

ب) اهداف مهارتی

ج) اهداف نگرشی

نکاتی مهم در مورد بخوانیم و بنویسیم پایه اول

اهداف نگاره ها در پایه ی اول

باید بدانیم که

در پنج صفحه قابل کپی در ورد.

نوع فایل: pdf
حجم فایل: ۷۶۰ کیلوبایت
 زبان: فارسی
  لینک دانلود: دانلود کنید

اهداف نگاره ها ( کتاب بخوانیم اوّل ابتدایی)

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : یکشنبه 9 دی 1397 10:22 ق.ظ

نگاره ها بخش چند منظوره كتاب است كه مهم ترین اركان آموزش زبان یعنی تقویت دو مهارت " گفتن "  و " گوش دادن " را شامل می شود و باید بسیار جدی گرفته شود .

واژه ی" نگاره " به جای " لوحه " برگزیده شده است . این واژه از نظر دستوری اسم مشتق است و فرهنگستان زبان فارسی آن را در معنای نقش ، شكل و صورت منقوش پذیرفته و تصویب كرده است . نگاره ها فضایی شاد و پرتحرك برای نوآموزان فراهم می آورند و هم وی را برای پذیرش محیط جدید و نا آشنا ، افراد جدید و نا آشنا و نیز درس به مثابه پدیده ای نو در زندگی آماده می سازند . از این رو جدی گرفتن آنها باعث می شود كه سه عامل فوق ذكر شده تحقق پیدا كند . نوآموز به محیط جدید دل ببندد ، معلم خود را در مقام یك دوست ، كه لحظه های خوشی برای او تدارك می بیند بپذیرد و از درس و یادگیری مطالب تازه هراس نداشته باشد . پایه های اساسی یادگیری با نگاره ها شكل می گیردو جهت دلخواه به دست می آید .

نگاره ها همانند سایر بخشهای كتاب دارای اهدافی هستند و نادیده گرفتن هر یك از آنها ، نقصی اساسی در روند آموزش بشمار می رود ، به همین دلیل برای رسیدن به اهداف اصلی كتاب باید به اهداف هر بخش به طور جدی توجه كرد .

اهداف نگاره ها عبارت است از : دانشی ، نگرشی و مهارتی .

تدریس نگاره ها

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : یکشنبه 9 دی 1397 10:12 ق.ظ

کشف ورفع اشکالات تلفظی

یکی ازمهمترین اهداف مهارت های زبانی دردوره ی آمادگی کلاس اول یعنی هنگام تدریس نگاره ها کشف ورفع اشکالات تلفظی واختلالات تلفظی است .بدون شک در خلال تدریس با دانش آموزانی روبه رو می شوید که در تلفظ بعضی از اصوات اشکال دارند.مثلاً «  کتاب »را« تتاب » می گویند یا»کفش» را «کبش » می گویند.برخی از آنها «ج  را  ز» تلفظ می کنند مثلاً کج را کاز می گویند یا تیغه ی زبانشان  را دردهان چنان نگاه می دارند که« س  و  ش » رابینابین تلفظ می کنند وبه اصطلاح شین شینی هستند. جویده جویده حرف زدن ، لکنت روی صدایی خاص ،تودماغی حرف زدن  وغیره مواردی هستند که باید در صدد رفع آنها باشید. البته گاهی نیاز می شود برخی از این اشکالات که جنبه ی بالینی دارند رابه متخصص مربوطه ومراکز گفتاردرمان ارجاع دهید.

موارد قابل استخراج از نگاره ها

در نگاره ی اول آموزش صحیح وازه های:

پدر ،بابا،مادر، برادر،خواهر،امین ،آزاده،اتاق، پدر ،بابا،مادر، برادر،خواهر،امین ،آزاده،اتاق،قفسه،کتابخانه،مبل،در،پنجره،فرش،رادیو،ضبط،دیوار،سقف،تابلو،روسری،لباس،پا،دست،صورت،جوراب،دامن،کتاب،کتاب خواندن،میز،بشقاب،کارد،میوه،چای،کیف ،مداد،بافتنی،لامپ،پرده،جالباسی،چتر،پرده،ساعت،گلدان

آموزش رنگ ها: سبز،زرد،آبی ،قرمز،قهوه ای ،صورتی بنفش و...

طرح درس سالم بمانیم به روش کاوشگری-ششم ابتدایی

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : یکشنبه 9 دی 1397 10:11 ق.ظ

کتاب:علوم تجربی        صفحه:۸۸و۸۹و۹۰         پایه:ششم

 

زمان پیش بینی شده:۴۵دقیقه           محل تدریس:کلاس            نوع ارزشیابی:انفرادی        

 

        نام مدرس:ز- یوسفلو

 

 

تعداد فراگیران:۲۰نفر              تاریخ تدریس:۱۰/۳/۹۳         چیدمان صندلی:دایره ای(گروهی)   

 

 

 

روش تدریس:کاوشگری

پاورپوینت درس منظومه ی شمسی-چهارم دبستان

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : یکشنبه 9 دی 1397 10:05 ق.ظ
  • درس : منظومه ی شمسی
  • پایه : چهارم ابتدایی
  • تعداد اسلاید:  ۱۲
  • حجم فایل:  ۲.۴۴mb
  • منتشر کننده:ایران تدریس

 

teach98.ir

 

روش های ساکت کردن دانش اموزان در کلاس

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : یکشنبه 9 دی 1397 10:03 ق.ظ

شما چگونه دانش آموزان را سر کلاس ساکت می کنید⁉️

توماس آمسترانگ تعریف می کند که سال ها پیش در یک برنامه ی کمدی دیده است که معلمی برای ساکت کردن دانش آموزان با صدای بلند می گوید : بچّه ها ! بچّه ها ! خفه شوید ! کلاس ساکت می شود امّا لحظاتی بعد دوباره همان صحنه ی قبلی تکرار می شود و معلم باز می گوید : بچّه ها ! بچّه ها ! خفه شوید ! معلم این کار را چند بار تکرار می کند تا این که سر انجام به بی نتیجه بودن تلاش هایش به طور تاسف بار ( و خنده آوری ) آشکارا پی می برد .

از نقطه نظر هوش های چند گانه،

اهداف فارسی خوانداری و نوشتاری

نویسنده : سیامک نوازش
تاریخ : یکشنبه 9 دی 1397 10:01 ق.ظ
اهداف فارسی خوانداری

 

۱ . توانایی بلند خوانی و صامت خوانی

۲ . خواندن با لحن و آهنگ مناسب

۳ . درک نوشته ها و دریافت پیام اصلی

۴ . دریافت ارتباط بین بخش های مختلف نوشته

۵ . گسترش دایره د ید در خواندن

۶ . پرورش مشاهده و تقویت توانایی خوب دیدن

 

اهداف فعالیت درست و نادرست

 

۱ . تقویت دقت وتمرکز شنوایی و توجه دانش آموزان به متن درس

۲ . ارزشیابی از میزان درک و فهم دانش آموزان نسبت به درس

۳ . نوعی ارزشیابی برای معلم و دانش آموز

:: حقوق تمامی مطالب این سایت محفوظ است

طراح: سایت ستاپ
Related Posts