تبلیغات
پیش دبستانی تا ششم ابتدایی

5 دبستانی

وبلاگی برای تمام کودکان

ورود

صفحات جانبی

تبلیغات

پاورپوینت آموزش کامل نماز

نویسنده : admin
تاریخ : سه شنبه 15 آبان 1397 08:43 ق.ظ
پاورپوینت آموزش کامل نماز




    

چه الگو و روشی برای تدریس و طراحی سناریوی آموزشی درس مطالعات اجتماعی چهارم مناسب است؟

نویسنده : admin
تاریخ : پنجشنبه 10 آبان 1397 08:35 ق.ظ

چه الگو و روشی برای تدریس و طراحی سناریوی آموزشی درس مطالعات اجتماعی چهارم مناسب است؟

گروه مطالعات اجتماعی اداره کل شهرستان های استان تهران در زیر برخی از روش ها
و الگوهای مناسب را برای دروس این کتاب برگزیده است.

شما معلمان عزیز می توانید با این پیشنهادات همراه شوید.این انتخاب کاملا
پیشنهادی است و شما خوبان قطعا مطالعه از منابع مناسب را خواهید داشت.

درس مطالعات اجتماعی نسبت به بقیه دروس از روش های متفاوت تری برخوردار است و لذا روش هایی چون "پرسش و پاسخ"، "بحث گروهی" در بیشتر دروس این کتاب قابلیت کاربرد را دارد.

درس1:همسایه ما- پرسش و پاسخ / پیش سازمان دهنده

درس2:اینجا محله ماست- گردش علمی/ پروژه

درس3:خرید و فروش در محله- بارش فکری/ ایفای نقش

درس4: نقشه محله ما-یادگیری تسلط یاب / پروژه

درس5: زندگی در شهر و روستا- پیش سازمان دهنده / بحث گروهی

درس6: جهت های جغرافیایی-ایفای نقش/ تسلط یاب / بازی آموزشی

درس7:جغرافیدانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند؟- نمایش / پرسش و
پاسخ

درس8: نخستین روستاها چگونه بوجود آمده اند؟-ایفای نقش/ قصه گویی/ نمایش

درس9:نخستین شهرها چگونه بوجود آمدند؟- بازی آموزشی/ قصه گویی/ نمایش

درس10:مورخان چگونه گذشته را مطالعه می کنند؟-گردش علمی/ اعضای تیم

درس11:سفری به شهر باستانی همدان-قصه گویی/گردش علمی/ نمایش/ محاکم قضایی

درس12:سفری به تخت جمشید(1): قصه گویی/ نمایش/ محاکم قضایی/ایفای نقش

درس13:سفری به تخت جمشید(2): قصه گویی/نمایش/محاکم قضایی/ایفای نقش

درس14:سفری به شهر باستانی کرمانشاه- قصه گویی/نمایش/محاکم قضایی/ایفای نقش

درس15:کوه ها ودشت های زیبا-نمایش / پروژه

درس16:آب و هوا - آزمایشگاهی / نمایش/ رویدادهای جاری

درس17:نواحی آب و هوایی ایران-پیش سازمان دهنده/ نمایش / تفکر استقرایی

درس18:پوشش گیاهی و زندگی جانوری در ایران- پیش سازمان دهنده / نمایش / گردش علمی

درس19:از محیط زیست مراقبت کنیم-محاکم قضایی / رویدادهای جاری

درس20: نشانه های ملی ما- بحث گروهی / نمایش

درس 21:تقویم-بازی آموزشی / نمایش

درس22: روزهای مهم – نمایش / بحث گروهی

ضمیمه راهنمای کتابهای تربیت بدنی دوره ابتدایی

نویسنده : admin
تاریخ : پنجشنبه 10 آبان 1397 08:35 ق.ظ
undefined
دریافت فایل کامل کتاب: 


 ضمیمه کتاب"تربیت بدنی دوره ابتدایی" ویژه معلمان پایه سوم         
- 2.08 مگابایت

ضمیمه کتاب "تربیت بدنی دوره ابتدایی" ویژه معلمان پایه چهارم       - 1.48 مگابایت

 ضمیمه کتاب "تربیت بدنی دوره ابتدایی" ویژه معلمان پایه پنجم      -843.95 کیلوبایت


بازی در یادگیری

نویسنده : admin
تاریخ : پنجشنبه 10 آبان 1397 08:33 ق.ظ

دانش آموزی  بر  در  مدرسه ای  نوشته بود  ای کاش  همیشه  مدرسه  تعطیل  بود .


چه چیزی برای این دانش‌آموز تا این حد رنج‌آور است كه آرزو دارد مدرسه تعطیل شود؟ اگر روزی مدیر یا ناظم مدرسه به این دانش‌آموزان بگوید كه مدرسه چند روزی تعطیل است، می‌توانید تصور كنید كه آن‌ها چه قدر خوشحال می‌شوند؟ چرا باید چنین باشد؟

آموزگار كلاس اول دبستانی تعریف می‌كرد: به یاد می‌آورم روزهایی را كه دانش‌آموزان از من می‌پرسیدند: "آقا چند زنگ دیگر باقی مانده؟" و یا "كی می‌رویم خانه؟" آیا به راستی كلاس و مدرسه برای دانش‌آموزان مانند زندانی است كه پس از زنگ آخر از آن فرار می‌كنند و آزاد می‌شوند؟ چه باید كرد؟!

یكی از راه‌هایی كه صاحب‌نظران جهت ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان توصیه می‌كنند بازی‌های باقاعده است. می‌توان از طریق بازی محیط آموزشی را برای دانش‌آموزان شاد و لذت‌بخش كرد چرا كه آثار بازی‌های باقاعده كه مربوط به 7 الی 11 سالگی است برای همه عمر باقی می‌ماند.
:: حقوق تمامی مطالب این سایت محفوظ است

طراح: سایت ستاپ
Related Posts